دخترکم مانلی دخترکم مانلی، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 29 روز سن داره

تمام زندگی من ، مانلی

مانلی خانم

1391/2/27 14:05
نویسنده : مامان عرفانه
13,897 بازدید
اشتراک گذاری

نایت اسکین

مانلی من

منو پدرت همیشه دوست داشتیم که خداوند دوتادختر و یه پسر به ما بده و اسماشونو بزاریم بهارو باران و باربد. وقتی هم که متوجه شدیم یه مهمون کوچولو تو راه داریم، هنوز همین تصمیم رو داشتمیم و به اسم دیگه اتی فکر نمی کردیم. بعد از یه مدت ذهنم خیلی درگیر انتخاب اسم شد. بیشتر از 20 تا کتاب اسم و خوندم . دائما توی اینترنت دنبال اسم مسگشتم و سایتهای که توشون اسامی بود بارها بالاو پائین کردم انقدر که دیکه حفظ بود م مثل توی این سایت چه اسمهایی هست و چه اسمهایی نیست. وقتی که فهمیدم دختری اسمتو گذاشتم گندم! خیلی این اسمو دوست داشتم ولی با مخالفت شدید پدرت مواجه شد. یه مدتی هم اسمت نارینه بود که پدرت هم خیلی این اسمو دوست داشت ولی بعد از چند وقت دلمو زد. یه سری اسمو خیل دوست داشتم و بهشون فکر میکردم و شمارو با اون اسامی صدا میزدم مثلا میگفتم ملودی مامان بیا ناهارتو بخور!  یا نورا کجایی مامان؟؟ مثلا

ملودی،نورا، نیکی، آمتیس، آدونیس، روشا، چکامه، نارینه، گندم، ترمه، خورشید، ترلان، نسنیم( چشمه ای در بهشت)وستا، ذکسان ،مدوسا ،سارینا، ادرینا، و یه سری اسم دیگه که الان در خاطرم نیست. خلاصه بیشتر از هر چیزی به فکر اسمت بودم. تا اینکه تو فروردیم ماه بود که اسم مانلی رو توی یه سایت دیدم و خیلی خوشم اومد ه اسم کاملا دخترونه و ملوس بود. خیلی هم تکراری نبود . هم تلفظش قشنگ بود هم معنی و هم نوشتارش. به هر کسی که گفتم خوشش اومد و میگفتن که اسم تک و نازیه بهضی ها هم در ابتدا با تلفظش مشکل داشتن. خیلی در موردش پرسو جو کردم و د رنهایت از یکی از دوستانم که دکتره خواستم که در مورد اسمت تحقیق کنه و معنی اسمتو توی فرهنگ های مختلف پیدا کنه. آخه مانلی یه اسم بین المللی و یکی از ملاهای من برای انتخاب این اسم هم همین بود که اگه در آینده خواستی خارج از کشور زندگی کنی با تلفظ و معنی و نوشتار اسمت مشکل نداشته باشی. اسم شما رو توی دلغتنامه دهخدا که کاملترین مرجع برای لغات و اسامی فارسیه نوشته شده که اسم دختر مازندرانی. به گویش محلی برایم بمان . ماندگار و جاودان . در فرهنگ معین نیز جاودان و ماندگار معنی شده . توی سایت ثبت احوال هم زده اسم دختر مازندرانی- ماندگار - جاودان- برایم بمان- توی فرهنگ لغات و اسامی انگلیسی هم نوشته شده اسم دختر به معنی سنبل عشق و نور. در اسامی یونانی هم مانلی جز اسامی یونان فعلی و یونان باستان است که یه معنی شاه ماهی یا پری دریایی میباشد. توی آمریکای جنوبی و بیشتر توی برزیل یه درختی هست به نام مانلیا که همیشه گل داره و اسم گلهاش هم مانلیه. خیلی از معانی اسمت خوشم اومد. و بالاخره 17/05/90 مانلی من 427 مانلی بود که تو ایران ثبت شد و توی حوزه شمیران و با یه شماره ملی رند رند! دخترم امیدوارم که همانند اسمت همیشه برای من و پدرت بمانی و همیشه و همه جا مثل یه پری دریایی زیبا فریبنده و میل یه گل دوست داشتنی باشی. دوستت دارم مانلی من. 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)